Business marketing menedzsment könyv

Négy egyetem csapata a nyertesek között az 5. Országos Városmarketing Versenyen

.

A miskolci Városházán tartott szóbeli döntővel, december 1-én ért véget az 5. Országos Városmarketing Verseny rendezvénysorozata.
A Budapesti Corvinus Egyetem „Urbs” csapata, aki Balatonfűzfőről készítette pályamunkáját nyerte a versenyt, s az azzal járó 500.000 forintos díjat. A második helyezett, szintén corvinusos, „Kedveskéim” csapat Paksról írt, ők 250.000 forintot, míg a Sátoraljaújhely lehetőségeit feldolgozó, „Creative Brand” nevű, Miskolci Egyetemről érkezett bronzérmes team 150.000 forintot vihetett haza.
A külön elemzések készítéséért járó Századvég - Smart Solutions Klaszter különdíjat a Corvinus Egyetem Kedveskéim csapata, a Mastercard különdíját a győri Széchenyi István Egyetem, Dunaújvárost választott Smart-SZEkció csapata nyerte. A kreatív anyagok „lájk-versenyében” győztes szegedi egyetemi „Marketing Stúdió” fantázianevű csapat tagjai élvezhetik majd jövő nyáron a Világlátó Utazási Iroda 10 napos spanyolországi útját. Balatonfűzfő, mint a nyertes csapat városa kapta a Kompan Kft. játszótéri „kiskakas” játékát.
A négy hónapon át tartó versenyt a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete kezdeményezésével és koordinálásával, az EMOK, Egyesület a Marketing Oktatásért Kutatásért Egyesülettel szervezte, további egyetemek, úgymint a szegedi, kaposvári, győri, debreceni és a Budapesti Corvinus Egyetem szakintézetei együttműködésével.
A „Smart City – Smart Marketing” témában, azaz az „okos várossá válást támogató marketing terén” kiírt pályázathoz 37 hazai város csatlakozott, kínálta fel a kutatási-elemzési terepet, míg az Observer Médiafigyelő módszertani segítségét a hallgatói csapatoknak.
A 17 egyetemről, köztük három határon túli intézményből nevező egyetemisták mintegy két hónapig dolgoztak a pályamunkáikon. Az írásos anyagok zsűrizése és öt regionális elődöntőn való prezentáció eredményei alapján 13 csapat jutott a miskolci országos döntőbe, ahol egy öttagú zsűri, független, a témában járatos szakemberek értékeltek, s alakították ki a végső sorrendet.
A kezdeményezés záró szakmai eseménye volt a december 5-én, Kecskeméten, a témában „Smart City – Smart Marketing, a városfejlesztés és városmarketing digitális dimenzióiról” szóló konferencia. A szervezéshez csatlakozott a Neumann János Egyetem új, Gazdaságtudományi Kara.
Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét polgármesterének megnyitó szavaival kezdődő konferencián tíz előadás hangzott el az okos-város fejlesztésekben, s a digitális marketingben leginkább járatos hazai előadóktól. A mintegy nyolcvan résztvevő megismerhette egy friss, smart city témájú felmérés, valamint a városmarketing verseny pályaműveinek, ötleteinek összefoglalóját, s két döntős csapat prezentációját is. 

5. Országos Városmarketing Verseny

.

Indítjuk az 5. Országos Városmarketing Versenyt ... a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete 5 társegyetem segítségével újra meghirdette egyedülálló versenyét.
"Smart City - Smart Marketing" a téma. 
Az egyetemisták csapatai megvizsgálják, megkutatják majd a jelentkező partnervárosoknál a digitális, okos, info-kommunikációs technológiai megoldások alkalmazásának lehetőségeit, új ötleteket vetnek fel és megtervezik, hogy a digitális, online marketing miként tudja ezen ötleteket támogatni, miként tud hozzájárulni ezáltal az adott város fejlődéséhez, ismertsége és elismertsége növeléséhez.
A hallgatóknak feladatot adó partnervárosok számára számos előnyt, szakmai szolgáltatást kínál a verseny:
- amellett, hogy egy vagy több hallgatói csoport készít tanári támogatással tanulmányt a digitális, online marketing eszközeinek alkalmazási lehetőségeiről (a ma már klasszikus honlapmegjelenési technikáktól, tartalom-marketingen, közösségi médián, a re-marketingen át, a legújabb netes, mobil applikációs megoldásokig) melyek a városfejlesztést, a konkrét projekteket, a külső- és belső célcsoportok felé irányuló városkommunikációt, imázs és márkaépítést, az okos várossá válást tudják támogatni.
-  a Századvég Gazdaságkutató Zrt. és a Smart Solution Klaszter jóvoltából egy különdíj keretében a hallgatók a rövidtávon realizálható ötletek konkrét megvalósíthatóságát is megtervezhetik Önöknek,
-  az Observer Médiafigyelő cég adatbázis-használat felajánlásával a hallgatók térítésmentes média-elemzést készíthetnek a városról,
-  a város két főt térítésmentesen delegálhat a november végi Smart Marketing a Smart Cityk-ben országos konferenciára, ahol saját tapasztalatairól, eredményeiről is előadhat,
-  a partnerváros megkapja a smart city – smart marketing témában készülő kutatások eredményeit,
-  a  Kompan dán játszószer-gyártó cég hazai képviselete egy játszótéri játékot, egy rúgós hintakakast ajánlott fel egy – a csatlakozottak közül – kiválasztott városnak, melyet igény esetén telepít is.
A város partnersége segítség számunkra a versenyben, s egyben egy előnyös, megtérülő, érdekes szakmai befektetés a város számára.
A hallgatói felhívást, a határidőket és díjakat a mellékelt szórólap tartalmazza. 

Részletek a www.marketing-turizmus.hu/varosmarketing honlapon, célzott elérhetőség a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen.

Hatékonyan “városmarketingül”

.

Az Országos Városmarketing Díj átadóján is hangsúlyoztam, hogy a városmarketing sok-sok eszközzel, látványosan képes segíteni egy város sikerét, de hosszú távon csak egy tudatosan tervezett, stratégiailag is végiggondolt, kreatív megoldásokat használó sokszereplős együttműködésre épülő, gazdaságilag is hatékony munka hoz tartós, nagyszabású eredményeket. Egy-egy városmarketing ötlet, kezdeményezés önmagában már nem elegendő, csak a folyamatos, szakszerűen, pontos, gazdaságos marketing éri meg a pénzét, egy olyan marketing, mely nem csupán kommunikációt, értékesítést jelent, hanem a város vezetésének, menedzselésének, működésének fontos elemét, eszközét képezi!
Az MMSZ Városmarketing Hírlevél kérésére 10 pontban összegeztem a sikeres városmarketingre vonatkozó téziseimet.

1. A városmarketing első szakasza a piacorientáció, a szolgáltató szemlélet megjelenése és érvényesítése a városvezetésben, a város működésében.
2. A korszerű városmarketing ma már társadalmi marketing szemléletű kell, hogy legyen! 
3. A városmarketing a versenyző és a kooperáló magatartás kettősségének egyik legjellemzőbb megjelenése.
4. A sikeres városmarketing stratégiai szemléletű és sokszereplős tevékenység.
5. Nem szükségszerű a nagy városmarketing szervezet, de legyenek szakmai partnerek.
6. A városok fejlesztése alapvetően az adottságaira, képességeire, kompetenciáira épül, ugyanakkor az innovatív városmarketing a „semmiből” is tud értéket, pozíciót, versenyelőnyt építeni.
7. A városmarketing-mix eszközrendszerét a 4P helyett, a 2K foglalja keretbe.
8. A közösségi marketing legfontosabb feladata márkaépítéssel pozícionálni a várost, identitást, arculatot teremteni a városnak!
9. Az online-marketing a városmarketingben is (majdnem) mindent visz!
10. Marketing mérése, kontrollingja nélkül sok pénzt dobhatunk ki feleslegesen!


Rövid indoklás a csatolmányban ...